Serabı Gerçek Gösteren Şey; Düz Mantık
düşünmek aklı aktif hale getiren yegane şey..düşünmek olmaksızın insanın aklını pasif bırakacağı açık..işte mantık düşünürken aklın iskeleti olarak karşımıza çıkmakta. Türk Dil Kurumu sözlüğünde göre mantık doğru düşünme yöntemi. peki yanlış düşünme yöntemi ne..
işte ona "düz mantık" deniyor.
olgu olay ve mefhumların kendi içinde bağlantıları mantık ile alakalı iken derinliği mahiyeti akıl ile alakalı denebilir..düz mantık ise bunların her ikisini de ortadan kaldıran hem olay olgu ve mefhumların içindeki bağlantıları hem mahiyeti derinliği anlamı reddeden bir yanlış düşünme yöntemi.
hem mantığı yani doğru düşünme yöntemini hem aklı yani derinliği mahiyeti anlamı reddetmek çok ağır faturaları olan bir vakıadır.
düz mantık salt yüzeysel olarak olay olgu ve mefhumlara yaklaşmak demek..ve bunların içindeki bağlantıları ise geçekten uzak keyfi hale getirmek demek..
bu korkunç edim gerçekten bizi tamamen koparır ve tamamen kurgusal bir zihne bizi mahkum eder.
gerçeğin yapısı karşımıza her çıktığında ise yaşadığımız şok bizi ya düz mantığı terk etme ya da akılsızlığa savrulma itilme tercihi ile karşı karşıya bırakır.
düz mantıkla ortaya çıkan bu kurgu bu haliyle serap üreten bir yapıdır..bu serabı gerçek makul ve gerçekleştirilebilir gösteren şey ise bu mantığın ta kendisidir.
düz mantık salt yüzeyseldir..kurduğu bağlantılar keyfidir.
dolayısıyla düz mantığı tercih edenin aklından ve gerçeklerden uzaklaşacağı ve bu kurgusal zihinle düşünmeye başlayacağı kesindir..bu açıdan çok tehlikeli bir mefhumdur.
oysa aklın fıtratında doğru düşünme yöntemi olan mantık iskelet olarak bulunurken kurulan bağlantılar gerçektir. derinlik mahiyet ve anlam ise mantıkla beraberdir.
bunların reddi insanı serabın peşinden gitmeye kendini kandırmaya başkalarını kandırmaya çalışmaya iter.
bu da zihinsel sahteliğe bizi savurur.
aklın fıtratını bozan bu mefhum bu açılardan uzak durulası bir şeydir.
vesselam.
işte ona "düz mantık" deniyor.
olgu olay ve mefhumların kendi içinde bağlantıları mantık ile alakalı iken derinliği mahiyeti akıl ile alakalı denebilir..düz mantık ise bunların her ikisini de ortadan kaldıran hem olay olgu ve mefhumların içindeki bağlantıları hem mahiyeti derinliği anlamı reddeden bir yanlış düşünme yöntemi.
hem mantığı yani doğru düşünme yöntemini hem aklı yani derinliği mahiyeti anlamı reddetmek çok ağır faturaları olan bir vakıadır.
düz mantık salt yüzeysel olarak olay olgu ve mefhumlara yaklaşmak demek..ve bunların içindeki bağlantıları ise geçekten uzak keyfi hale getirmek demek..
bu korkunç edim gerçekten bizi tamamen koparır ve tamamen kurgusal bir zihne bizi mahkum eder.
gerçeğin yapısı karşımıza her çıktığında ise yaşadığımız şok bizi ya düz mantığı terk etme ya da akılsızlığa savrulma itilme tercihi ile karşı karşıya bırakır.
düz mantıkla ortaya çıkan bu kurgu bu haliyle serap üreten bir yapıdır..bu serabı gerçek makul ve gerçekleştirilebilir gösteren şey ise bu mantığın ta kendisidir.
düz mantık salt yüzeyseldir..kurduğu bağlantılar keyfidir.
dolayısıyla düz mantığı tercih edenin aklından ve gerçeklerden uzaklaşacağı ve bu kurgusal zihinle düşünmeye başlayacağı kesindir..bu açıdan çok tehlikeli bir mefhumdur.
oysa aklın fıtratında doğru düşünme yöntemi olan mantık iskelet olarak bulunurken kurulan bağlantılar gerçektir. derinlik mahiyet ve anlam ise mantıkla beraberdir.
bunların reddi insanı serabın peşinden gitmeye kendini kandırmaya başkalarını kandırmaya çalışmaya iter.
bu da zihinsel sahteliğe bizi savurur.
aklın fıtratını bozan bu mefhum bu açılardan uzak durulası bir şeydir.
vesselam.
Yorumlar
Yorum Gönder